måndag 9 februari 2009

Rise Against!!!

Jävlar i helvete vad extas det var! Tyskland -09 blir oförglömligt det med!

Tentan jag gjorde i fredags klarade jag! :D

Nu till resan, vi kom som väntat iväg ganska sent eftersom Abbes Grabbar + fans inte är kända för bra framförhållning. Iväg kom vi och efter att mamma varit en perfekt lottdragare fick jag den första biten ner till Helsingborg. Minibussen gick som en oljad blixt och vi var snabbt framme. Go resa genom Danmark med mycket allsång, öl och gött snack! Fram till Rödby och vänta på färjan till Puttgarden, där får Josef århundradets idé. På med reflexvästen som låg i handsfacket och ut och vinka bilar. Det var jävligt roligt. Ska försöka klämma upp filmen på spektaklet så att alla kan få avnjuta detta otroligt roliga skådespel. Väl i Tyskland åker vi till Lübeck för att ta in på ett hotell. Hotellägaren är nån jävla gangster och säger att vi ska vara tysta. Det luktade skit på varenda rum och vi fick bli fulla för att kunna sova i stanken, så det blev vi!

Dagen efter fortsatte resan mot Berlin. Infrastrukturen i Tyskland var väl sådär eftersom man för att komma från Lübeck till Berlin var tvungen att åka ca en timme på tyska småvägar. Fanns iofs en bra affär på vägen där öl inhandlades. Resan gick fint och vi hade jävligt skoj. Framförallt på rastplatserna om man säger. Väl framme i Berlin letade vi upp Columbiahalle och sedan ett hotell i närheten. Även detta hotell luktade minst sagt konstigt.

Inne i Columbiahalle införskaffades först den obligatoriska t-shirten och sedan ölade vi medans vi kollade på två jävligt bra förband, Rentokill och Strike Anywhere. Under Strike Anywhere var vi även inne i gröten och värmde upp lite. När sen Rise Against går på står vi långt fram som brukligt och det är ett jävla dra hela konserten. Jag vet inte men jag tror jag var den enda som höll ut hela tiden där framme. Foppa fick en smäll på ögonbrynet så han fick åka till sjukhuset, väl där plåstrade de om honom och gav honom en spruta i armen (?) tyskjävlar... Lindberg tappade skon så då fick Erik hänga med ut, Sundell och Kyrkopöla vet jag inte riktigt med, inte Josef heller iofs. Jag stog iaf mitt i gröten hela konserten och det var så sjukt jävla bra så det är helt otroligt!!!! :D

Söndagen ägnade vi åt ytterst lite sightseeing, vi tyckte att vi var tvungna att se muren så den kollade vi lite på och sedan kollade vi även på Olympiastadion. Den var mäktig. Hemresan gick mycket fint, Kyrkopöla körde som en gud hela vägen hem så det var inga könstigheter!

Tack alla som var med för en sjukt rolig helg!

Alex, jag ska hälsa från Foppa att det heter "Min gamla mårmår"! Tänk på det haha.

Idag har jag haft en föreläsning och fotbollsträning. Imorgon är det två föreläsningar och sen ska jag nog bara ta det lugnt.

Hojjemen Hej

7 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid kul att läsa om Era upptåg!
Hoppas Du sover ut ordentligt idag! Kram mamma

Anonym sa...

Alltid kul att läsa om Era upptåg!
Hoppas Du sover ut ordentligt idag! Kram mamma

Anonym sa...

Ögat läker fiiint!. Värre med stelkrampen! Har vart både stel och krampig sen hemkomst! Mvh Foppa

Anonym sa...

hahahahah sjuktkul det där med reflexvästen! Låter som ni haft det hur bra som helst, som alltid. :) Nästa roadtripp vill jag med på igen!

Anonym sa...

hahahahah sjuktkul det där med reflexvästen! Låter som ni haft det hur bra som helst, som alltid. :) Nästa roadtripp vill jag med på igen!

Anonym sa...

När har du INTE vart stel o krampig foppa?
/Mårten

Anonym sa...

IIIIII HELVETE ATT KYRKA KÖRDE hela vägen hem, jag körde fan från halmstad , lindberg orka ju inte så totalt körde jag över 60 mil hahahah :D men va gör man inte för sina polare. mohaha betalar deras utflugna hotelllrum